وقتی صحبت از بیت کوین و موارد مشابه آن می شود ، نظارت دولت باید یک ویژگی باشد نه یک اشکال.

توسط راس هارتشورن
آقای هارتشورن یک توسعه دهنده نرم افزار مستقل است.

25 سپتامبر 2018


تصویر
CreditCreditIlustration توسط یو چون کریستوفر وونگ / S3studio ، از طریق گتی ایماژ
Cryptocur ارزهایی مانند بیت کوین تاکنون در سال 2018 بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده اند و بیش از آن از اواخر سال 2017. این ارزهای مجازی پیش از این سقوط کرده اند ، اما این بار به نظر نمی رسد که برای بدست آوردن زمین از دست رفته ، عجله ای نداشته باشند ، تا حد زیادی به دلیل اینکه شواهد اخیر مشکلات را نشان داده است. با فناوری جدید

در یک مطالعه اخیر ، تیمی از محققان دانشگاهی گفتند که دستکاری در بازار ممکن است پشت افزایش شدید ارزش بیت کوین در سال 2017 باشد. و گزارشی که اخیراً توسط دادستان کل نیویورک انجام شده است ، ریسک قابل توجهی را در نظر گرفته است که مصرف کنندگان که در Cryptocurrency سرمایه گذاری کرده اند ، می توانند دسترسی خود را از دست دهند. اگر مشکلی در مبادله آنها وجود داشته باشد ، به طور موقت یا دائمی است. در این گزارش همچنین مشخص شده است که بسیاری از صرافی ها در بازارهای خود معامله می کردند و اساساً تضاد منافع ایجاد می کردند که در آن آنها علیه مشتریان خود تجارت می کردند.

قرار نبود اینگونه باشد. ارزهای رمزنگاری مانند بیت کوین نه به عنوان راهی برای ثروتمند شدن بلکه برای تهیه یک سیستم پرداخت الکترونیکی که نسبت به کارت های اعتباری در مقابل کلاهبرداری ایمن تر و مقاوم تر بود ، آغاز شد و نیاز به واسطه های معتبر مانند موسسات مالی را برطرف کرد. از آنجا که ارزهای رمزنگاری شده توسط یک مرکز مرکزی مانند دولت یا حتی یک دولت غیرانتفاعی حاکم کنترل نمی شدند ، قرار بود بدون اینکه ناراحتی در انتقال یک کالای فیزیکی برای انجام معامله داشته باشند ، قابلیت اطمینان طلا را به صاحب آن می بخشند.

سازمان های بزرگ و کاربران با مهارت از نظر فنی ممکن است دلایل معتبری برای استفاده از ارزهای رمزپایه ، به ویژه برای معاملات بین دولت ها یا شرکت های بزرگ چند ملیتی داشته باشند. با این حال ، برای شهروند معمولی ، رمزنگاری در حقیقت کمتر ایمن ، آسیب پذیر در برابر افت ناگهانی ارزش و - در کمال تعجب - بیشتر از اعتماد به یک موسسه واسطه ای وابسته است تا پول فیات مانند دلار ایالات متحده.

ثبت نام برای Debatable
موافقید که مخالفید یا بهتر مخالف هستید؟ ما به شما کمک خواهیم کرد تندترین استدلالها را در مورد مهمترین موضوعات هفته ، از صداهای جدید و آشنا درک کنید.

ثبت نام کردن
تبلیغات


در دنیای رمزنگاری ، دو دسته از موسسات واسطه وجود دارد. دسته اول شامل مبادلاتی است که در آن کاربران ارز مجازی خود را خریداری ، فروش و ذخیره می کنند. این مبادلات شامل Coinbase است که گزارش دادستان کل نیویورک ادعا کرده است که بر روی سیستم عامل خود معامله می شود و کوهستان اکنون ورشکسته. بورس Gox ، که بیش از 700000 بیت کوین از کاربران خود را در سال 2014 از دست هکرها بدست آورد. دسته دوم توسط افراد و شرکت هایی تشکیل شده است که با استفاده از پیشنهادات اولیه سکه ، رمز و رمز ارز خود را ایجاد و فروش می کنند. در سال جاری ، دو بنیانگذار یک ارز مجازی به نام Centra دستگیر و به اتهام "توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اوراق بهادار ، کلاهبرداری از اوراق بهادار ، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری با سیم و کلاهبرداری در سیم" متهم شدند. در ماه مه ، وال استریت ژورنال کشف کرد که صدها نفر از عرضه اولیه سکه "با استفاده از تاکتیک های فریبنده یا حتی کلاهبرداری برای فریب سرمایه گذاران استفاده می کردند."

اخیراً ، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک قول داده اند که همه افراد در جهان را به هم وصل کرده و به کاربران بستر بدهند تا بتوانند آزادانه صحبت کنند. همانطور که دیدیم ، آنها همه چیز را آزاد نکردند. آنها ما را برای دستکاری توسط هر کس ، در هر کجا باز کردند. وقتی وارد Facebook می شوم و احساس می کنم از اخبار clickbait ، تبلیغات بیش از حد مزاحم و عدم توانایی گیج کردن پیکربندی من به من حمله می شود تا به روزرسانی هایی را از دوستانی که برای خواندن اینجا به فیس بوک آمدم به من نشان دهد. "رایگان" کلمه ای برای آن نیست. فیس بوک کمتر از یک مکالمه در زندگی واقعی آزاد شده است ، حتی با وجود امکان اتصال به هر کسی بلکه به دلیل آن.

ما در وام دهی به همتا چیزی مشابه دیدیم ، که در آن افراد می توانند پس انداز یک نفر را که نیاز به سرمایه گذاری داشت و آن را به شخص دیگری منتقل کردند که نیاز به وام گرفتن داشته باشد. این سیستم قرار بود با از بین بردن واسطه بانان دلخواه و ناکارآمد ، اقتصاد را با عادلانه تر کار کند. وام به همکار در چین به جای این که به قول خود عمل کند و به قول خود پیگیری کند ، باعث شده است پول های گمشده زیادی برای پس انداز شهروندان عادی حاصل شود و یک بخش مالی ناپایدار ایجاد کند.

در مهندسی نرم افزار ، یک عبارت برای این جمله داریم: "این یک اشکال نیست ، یک ویژگی است." سیستم های مستقر شده (مانند آداب و رسوم ، مقررات یا نرم افزار) روشی است که آنها بنا به دلایل بسیاری به دلایل مختلف برخی از آنها اکنون فراموش شده اند. بعضی اوقات ما هرگز دلایلی را که یک سیستم به محدودیت یا محدودیت نیاز دارد ، نمی دانیم تا زمانی که راهی برای ساختن سیستم های جدید بدون آنها و کشف کردن (بهتر یا بدتر) پیدا کنیم که بدون آن محدودیت ها چه می شود. رمزنگاری ، اعطای وام به همتا ، و ناشناس بودن و نام مستعار در ارتباطات ، همه این نکات برجسته مهندسی است. همه آنها در نشان دادن ارزش جامعه ای که نیاز به هویت پایدار دارد ، بسیار عالی هستند